Wednesday, June 10, 2009

macintosh


wah..satu benda baru aku dapat hari ini hasil kehebatan celcom 3g...muahaha..dalam dok surf n explore world wide web yang bagai-bagai..aku dapat satu perkataan..MAC..atau MACINTOSH..personal komputer keluaran Apple..pendapat aku, tak ramai yg pakai MAC ni dan yang pakai mestilah seorang yang kehadapan dlm dunia IT...setahu aku..komputer MAC boleh create operating system sendiri..hebat!!..tapi still ada OS alternatif spt LINUX..pernah dengar UBUNTU atau KUBUNTU...?..aku pernah dengar tapi aku masih tak tau apa dia...dan ini membuat aku tertarik untuk tahu sesuatu yang aku tak tahu...aku rasa macam outdated..haha..pedulik hapa...yang penting target aku untuk belajar sesuatu yang baru setiap hari menepati sasaran...pc apple yang latest tak silap aku ialah iMAC..macam gambar di atas..canggih wooo..

sebut pasal APple..teringat iphone apple..fuh memang cantik menarik dan gebbomm..member aku ada yang pakai..bos aku pun pakai...telefon yang sangat canggih saat ini..graham bell kalau dia hidup lagi mesti dia akan kembang hidung takleh tutup dengan evolusi yang berlaku terhadap telefon ciptaannya...

sebut pasal iphone..semalam aku ushar2 kat kedai..ada iphone LG arena..macam menarik..harganya murah berbanding iphone apple...nyaris aku nak tolak blackberry nokia aku ni..hehe..tokeh kedai sudah kasik tukar aku punya hati..die cakap.."handphone lu sudah cukup canggih la bos..tak perlu tukar..sayang loo"... terus tak jadi tukar...

5 comments:

... said...

mikoyan.... aku cadangkan supaya ko kasik kat aku je blackberry ko tuh, nescaya ko menyesal seumo idup ko.. hehe

aku pun minat bab2 IT ni cuma tkde kesempatan nk meneroka... pantas giler prkembangannya. apepun kita tak arr outdated sgt klu sll rayau tenet cari info

MiKoyAn said...

aku setuju ngan ko..tapi seronok sebenarnya explore internet ni..macam bawa kereta jalan-jalan pusing dunia..skang aku dah tukar kereta baru..jangan jeles hahahaha..nak blackberry aku..?bak sini RM 2900..aku nak tangkap iphone Apple..eh..ape ko punye blog address aa..ko ni soca ke..tak dapek access laa

... said...

ooo... kete baru, patut le rajin bebeno dh ni... teruskan usaha. RM2900, mahal giler tu... ko bg free udah le... aku kn kwn baek ko... hehe!

... said...

tmbh lg... elok kalau ko buang 'word verification' tu dn buat pop-up kat komen... lg senang aku nk mengomen nnt

MiKoyAn said...

udah bos..!!