Thursday, June 18, 2009

unity government


(gambar kat atas takde kena mengena dgn situasi di malaysia)

Nak sangat aku melontarkan pandangan aku berkenaan politik tanah air dalam blog aku yang tak secanggih blog mentibang ni...hehehe...tapi start menaip je..aku padam..start je aku padam...hehe mungkin kalau cerita bab politik ni nampak terlalu berat dan tak sesuai dibicarakan dalam blog santai aku ni..aku rasa kena bukak blog khas untuk hal ehwal politik..barulaa aku boleh join bloggers pakatan rakyat dan lawan cyber troopers UBN...hehehe

tapikan sebut pasal kerajaan perpaduan..akronim yang menjadi senjata media UBN untuk terus memecah belahkan PR..aku rasa ia memang solution terbaik untuk kembali menyatukan rakyat malaysia bagi sama-sama mengharungi masalah dunia yang bagai-bagai..sepatutnya sekarang ini bukanlah masa yang sesuai untuk begaduh ..cukuplah...skang masa untuk sama kite bekerja bagi menjamin malaysia menjadi sebuah negara yang ideal untuk didiami..

bayangkanlah..sebuah negara yang dipimpin oleh kerajaan yang terdiri dari pembangkang dan pencadang..masing2 bersatu dalam satu kerajaan dan menghasilkan ouput yang boleh memberi impak kepada kesejahteraan rakyat..kan ke bagus..ni tak habis-habis lagi bergaduh..penat aku nak follow..please la wei..aku banyak keje lagi nak buat...huhuhu

kenyataannya..aku tak rasa kerajaan perpaduan akan wujud..ia hanya akan menjadi topik hangat ketika ini dan biasanya akan reda nanti..dan kita akan terus bergaduh dan bergaduh..hehehe mungkin mentaliti rakyat malaysia belum mencapai tahap boleh bersatu..nak wat camno..

** tadi masa bawak anak aku pusing-pusing kat Giant..aku baca sedikit cerita pasal Ahmadinejad dalam buku bertajuk "Ahmadinejad : Singa Negara Islam" kalau tak salah aku..penulis tak ingat sapa..yang menariknya apa yang aku baca sikit tadi berkenaan Ahmadinejad mengutuskan surat ke negara-negara barat dan menyeru untuk menerima Islam..cara yang sama macam Rasulullah berdakwah..dan ada juga yang menceritakan sedikit tentang keberanian presiden iran ni menentang negara-negara barat..menentang keputusan US tentang hal nuklearnya..juga penyelaran negara Israel..juga ada juga aku terbaca tentang keperibadian beliau yang sederhana, tegas malah menjunjung tinggi agama Islam..

hebat..hebat..kalaulah PM malaysia macam Ahmadinejad ni...peh..ini tidak ..bla .. bla .. bla .. bla .. bla..(kutukan yang tidak boleh dipaparkan di khalayak ramai..)

3 comments:

Mentibang said...

ko kat mana john? bila masa bwk family ke sana? politik...emm, dah slow beb mcm2 nak kena plan skrg..kerja punya hal la. tapi aku ada geng baru dari UBN nanti aku bg link kat ko. dia terbuka skit, no hal kalau nk berhujah ni. aku rasa dulu dia one of da geng yg kita kutuk kat kpmu kot..otai beb!!!

MiKoyAn said...

aku kat west dah..bizi gile beb..post ni pun pukul 1200 malam aku tibai..haha bagi2..biar aku boh dia..

MENTIBANG LAUT said...

http://www.lesungbatu.webs.com/

ari tu artikel aku ada post kat situ..siap ada nama lagi..tapi artikel joke je la..hehe.